پرسش و پاسخ

سوالات جراحی بینی

• جراحی بینی با بی حسی انجام میشود یا بیهوشی؟

جراحی بینی به دو روش امکان پذیر است اما اکثریت جراح ها با بیهوشی این عمل را انجام میدهند

• مدت زمان ماندن چسب بر روی بینی چقدر می باشد؟

بستگی به نوع پوست بینی دارد بینی های با پوست نازک 2 الی 3 هفته و پوستهای ضخیم 2الی 3 ماه

• آیا جراحی بینی فصل خاصی دارد ؟

خیر ، سرما و گرما هیچ تاثیری بر جراحی بینی ندارد

• آیا میتوان در زمان انجام عمل زیبایی بینی مشکل تنفسی و گرفتگی بینی را رفع کرد؟

بله، طی عمل جراحی زیبایی بینی میتوان مشکلات تنفسی بینی را اصلاح نمود .

• آیا بعد از جراحی بینی درد بوجود می آید؟

خیر ، بعد از جراحی بینی دردی وجود نخواهد داشت در برخی از موارد نادر با مسکن برطرف خواهد شد .

• آیا مصرف آناناس برای تورم بینی مناسب می باشد؟

بله ، اما نه کمپوت آناناس بلکه آناناس طبیعی

• چه مدت بعد از جراحی بین میتوان باردار شد ؟

بهتر است تا شش ماه بعد از جراحی بینی تصمیم برای باردار شدن نداشته باشید

• هزینه جراحی بینی چقدر می باشد ؟

در پاسخ به سوال باید این جواب را بیان کرد که جراحی بینی برای هر شخص بسته به میزان تغییرات ، عوامل زیادی در جراحی بینی تاثیر گذار می باشند از جمله نوع جراحی ، میزان پولیپ و… بنابراین نمی توان هزینه دقیقی برای عمل زیبایی جراحی بیان کرد و پس از اینکه بیمار توسط پزشک ویزیت شد تعیین می گردد .

• سن مناسب جراحی بینی چه زمانی می باشد ؟

جراحی بینی را می توان از سن 18 سالگی به بعد می توان انجام داد زیرا رشد بینی متوقف می شود .

• آیا بینی را می توان در صورتی که جراحی ابتدایی بینی بد شکل شده و یا آسیب دیده است اصلاح نمود ؟

بله با استفاد ه از روش های گوناگون از جمله روش جراحی بینی باز بینی را که در جراحی بینی ابتدایی ناموفق بوده است را اصلاح نمود .

• پس از عمل جراحی بینی چند روز مرخصی نیاز است ؟

معمولا 10 روز پس نیاز به مرخصی می باشد و پس از مدت زمان 10 روز بیمار می توانند به فعالیت های روزانه خود بازگردد .

• چه زمانی پس از انجام دادن جراحی بینی می توان باردار شد ؟

6 ماه پس از انجام دادن جراحی بینی می توان باردار شد .

• آیا انجام عمل جراحی بینی می تواند سبب اختلال در بویایی اشخاص شود ؟

در جراحی بینی مکان ها و نواحی که مورد جراحی قرار می گیرند ارتباطی مستقیمی با عصب بویایی ندارند بنابراین عمل جراحی بویایی اختلالی در بویایی فرد ایجاد نمی کند .

• مناسب ترین سن جراحی گوش یا همان اتوپلاستی چه زمانی می باشد ؟

بهترین سن انجام این جراحی در رنج سنی 6 الی 8 سال می باشد ، علت اینکه این رنج سنی بهترین گزینه جهت جراحی گوش می باشد شروع رشد گوش بوده ، بنابراین به والدین توصیه می شود در این سن کودک را به نزد پزشک ببرند و جهت انجام جراحی گوش با وی مشورت نمایند .

• چه مدت زمان طول می کشد که بیمار بهبود یابد ؟

تورمی که در گوش پس از عمل جراحی  بوجود آمده است معمولا پس از 7 روز برطرف می گردد ، پس از سه هفته دیگر اثری از کوفتگی و تورم گوش وجود ندارد .

• رژیم غذایی پس از جراحی گوش چگونه است ؟

پس از انجام جراحی گوش باید از غذاهای آبکی استفاده کرد ، سپس کم کم غذاهای نرم و جامد را در رژیم غذایی قرار داد ، به بیماران توصیه می شود که مایعات را تا حد زیادی در رژیم غذایی خود قرار دهند تا پوست دچار خشکی نشود .

• آیا جراحی گوش دارای درد زیادی می باشد ؟

وجود درد در هر جراحی امری عادی می باشد اما برخلاف تصور عمومی که وجود دارد جراحی گوش بادرد کمی همراه است .

• آیا انجام جراحی گوش طولانی است ؟

خیر –تعیین نمودن مدت زمان برای انجام این جراحی را به طور دقیق نمی توان گفت تا کی طول می کشد زیرا پیچیدگی گوش درهر شخص متفاوت است ، بیشترین زمانی که این جراحی می گیرد بازنگری نمودن اتوپلاستی می باشد .

• چه فعالیت های را پس از جراحی نباید انجام داد ؟

هر فعالیتی که موجب شود که فشار خون بیمار افزایش یابد را نباید انجام داد مانند ورزش ایروبیک