علائم دیسک گردن و راه درمان آن

گردن که دارای نسج نرم در بیرون و ستون‌فقرات گردنی و بخشی از نخاع در قسمت وسط است بین سر و تنه قرار دارد . به واسطه گردن میتوانید سر خود را تکان دهید و یا امور روزمره را انجام دهید .

ستون‌مهره‌  تمامی وزن سر را متحمل میشود و بخشی از آن را نیز عضلات اطراف تحمل می‌کنند.

ستون‌فقرات گردنی، بر خلاف دیگر مهره‌های بدن که حرکت کمی در کنار یکدیگر دارند، کاملا متحرک است، در نتیجه بیشترین میزان تحرک و چرخش مهره ای در این قسمت انجام میگیرد .

بد نیست بدانید که گردن دارای 7 مهره و 8 ریشه عصبی است که  وظیفه  کنترل تنفس، حرکات سر روی بدن و حرکات دست را بر عهده دارند و بین هر دو مهره، دیسک قرار گرفته است.

خود  دیسک از یک حلقه بیرونی و یک هسته مرکزی تشکیل شده است . نقش مهمی در فعالیت های گردنی دارد .

درصورتیکه دیسک آسیب ببیند و یا ساییده شود هسته مرکزی از محل پارگی بیرون می‌زندو باعث بروز فتق دیسک بین مهره‌ای میشود که باعث فشار روی ریشه‌های عصبی و احساس درد مزمن در فرد میشود .

علائم دیسک گردن و راه درمان آن

چرا به دیسک گردن مبتلا میشویم؟

قرار دادن سر در وضعیت های نامناسب میتواند عامل اصلی این عارضه باشد ، با توجه به شرایط شغلی باید درک صحیحی از آناتومی بدن در رابطه با امور روزانه داشته باشیم. انجام کارهای سخت که فشار زیادی به سر و گردن می آورد میتواند عامل مهمی برای ابتلای شما به دیسک گردن باشد .

همچنین انجام ورزش هایی نظیر کشتی و بوکس نیز این خطر را بیشتر تهدید میکند .

هرچند برخی از افراد هم به‌طور مادرزادی دچار ناهنجاری‌های ستون‌ فقرات هستند، اما در بیشتر موارد انجام کارهای سخت عامل آسیب رسیدن های جدی به گردن هستند.

این بیماری را با  رادیوگرافی ساده یا  ام‌ آر آی و نوار عصب تشخیص دهید و نسبت به درمان آن اقدام نمایید.

برای این کار به یک جراح سرو گردن  مراجعه  کنید و در صورت لزوم هرچه سریعتر دیسک گردن را جراحی کنید .

چه کسانی کاندید جراحی دیسک گردن هستند :

کسانی که بیماری دیسک گردن آنها مزمن شده و به قدری پیشرفت کرده  که حتی در راه رفتن نیز دچار مشکل شده‌اند.

این افراد در راه رفتن مشکل دارند و احساس میکنند روی برف یا ابر راه میروند ، در این مرحله دست ها دچار نقص عصبی شده

وقدرت برداشتن اجسام و حرکت کردن از بین میرود .ممکن است درد این بیماری بسیار شدید و مزمن باشد و فرد از درد آن رنج ببرد،همچنین افرادی که بعد از استراحت  بهبود میابند و دوباره با شروع کار درد های ناشی از دیسک به سراغ آنها می آید کاندید های فوری برای انجام عمل جراحی هستند .

برای تشخیص و دریافت مشاوره با دکتر راجی تماس بگیرید .

همچنین منتظر نظرات شما در این حیطه ی کاری هستیم .