سرطان حنجره

سرطان حنجره نوعی از سرطان است که بسیاری از افراد از ابتلا به آن واهمه دارند .

این بیماری در مردان بسیار شایع است ولی در اولین مراحل ابتلا قابل درمان است .

قدرت بیان و حرف زدن از نعمت های بزرگ الهی است ، در واقع حنجره دستگاه تولید صدا است ،  بافت حنجره تو خالی و حاوی چند غضروف است حنجره در جلوی گردن قرار گرفته است و به کمک تارهای صوتی صدا تولید میکند .

این دستگاه اهمیت ویژه ای در تنفس  و بلعیدن نیز دارد . از این رو اختلال در سیستم آن موجب ایجاد ناراحتی های بسیار در فرد میکند .

در صورتیکه حنجره آسیب ببیند فرد دچار  گرفتگی طولانی مدت صدا و یا تغییرات صدا بدون علت مشخص میشود ، همچنین احساس وجود توده‌ای در گلو از عوارض آن است .

برآمدگی در ناحیه گردن

تنگی نفس در اثر فعالیت

سرفه مزمن

سختی و یا احساس درد هنگام بلع غذاسرفه همراه با خلط خونی

غده‌های لنفاوی متورم و سفتی در گردن

احساس درد در هنگام لمس گلو

تنفس صدادار

بوی بد دهان

گوش درد (بدون عفونت)

کاهش وزن  شدید نیز از علائم شایع این بیماری محسوب میشود .

سرطان حنجره

خوردن مشروبات الکلی و مصرف سیگار این علائم را تشدید میکنند ، از این رو آقایان به نسبت بیشتری از خانم ها در معرض این بیماری قرار دارند .

در صورت ابتلا به سرطان حنجره و با تشخیص به هنگام این بیماری ، میتوان آن را درمان نمود ، برای این منظور به یک پزشک سروگردن مراجعه نمایید .

امروزه با پیشرفت های لازم در علم پزشکی با  ترکیب پرتودرمانی و شیمی درمانی به درمان بیماران مبتلا به سرطان حنجره کمک کرده و نیاز آنهارا برطرف مینماید .

ممکن است درمان با روش های مختلفی صورت بگیرد که تشخیص آن به صورت تخصصی توسط جراح سرو گردن انجام میپذیرد .

درمان سرطان حنجره میتواند به صورت جراحی تومور ، یا برداشتن حنجره انجام شود ، و یا در موارد خاص از پرتو درمانی و شیمی درمانی برای درمان استفاده شود .

پزشک تشخیص میدهد که سرطان چگونه درمان شود ، در صورتیکه نیاز به مشاوره دارید با دکتر راجی تماس بگیرید .

ضمنا از بیان نظرات و پیشنهادات شما در این زمینه خوشحال  میشویم .