درمان مشکلات گردن

گردن درد از عوارض پشت میز نشستن و کارهای سنگین انجام دادن است .

بسیاری از عادت های غلط در ایستادن و نشستن نیز میتواند باعث آسیب رسیدن به بافت های گردن و احساس درد مزمن در این ناحیه شود .بسیاری از مشکلات از رفتارهای غلط در هنگام کار و یا فعالیت های روزانه حاصل میشوند.

درمان مشکلات گردن

از مواردی که میتواند شمارا از بروز بیماریهای سروگردن در امان نگاه دارد ورزش های مخصوص در رابطه با این ناحیه است . اگر تعدادی از تحرکات سروگردن را در خانه و یا محل کارتان انجام دهید شاهد تغییرات و کاهش درد در این ناحیه خواهید بود .

ابتدا سر را بالا بگیرید و با دستهایتان آن را به سمت سرشانه ها هدایت کنید .

مقار کمی به آن فشار وارد کنید و سر را به سمت سرشانه ها خم نگه دارید .

برای ده تا بیست ثانیه این کار را انجام دهید ، سپس سر را به شانه ی دیگر هدایت دهید .

انجام این روش به صورت مرتب در روز میتواند خستگی را از گردن و سرشانه ها خالی کند و ایجاد فشار در این ناحیه جلوگیری نماید .

بگویید به من چه ؟

سرشانه هارا به سمت بالا بکشید و کمی مکث کنید .

این روش را ادامه دهید و سعی کنید کمی سرشانه هارا بازی دهید .

اگر مقدور است مقداری سرشانه هارا بچرخانید .

این حالت را در زمانی که نشسته اید نیز  میتوانید تکرار کنید و به راحتی از ایجاد فشار در ناحیه سروگردن جلوگیری نمایید . این حالت درست مثل زمانی است که میگویید به من چه؟

در صورتیکه نیاز به مشاوره در زمینه ی مشکلات سرو گردن دارید میتوانید از دکتر بابک راجی کمک بگیرید .